fbpx

25 Лютого 2020

Початок руйнації мосту на Дегтярівській

    21 лютого на Дегтярівському шляхопроводі сталося обсипання фрагментів захисного шару бетону. Шматки бетону впали на автомобіль, який рухався під мостом: камінь розбив вітрове скло, пошкодив капот і дах автомобіля. На щастя, ніхто не постраждав.
    Загалом, ситуація зі станом мостів в Україні досить напружена. Майже щороку, а інколи – щомісяця, можна почути новину про резонансні обрушення мостів.
    Наприклад, минулого року на Харківщині динамічний удар перевантаженої фури призвів до обрушення частини шляхопроводу через залізницю на дорозі М-18 у районі села Пісочин (об’їзна Харкова).
    «Востаннє експертиза мосту проводилася у травні 2018 року. Тоді транспортну споруду, якій понад 40 років, визнали працездатною.
    Тому попередня причина обрушення шляхопроводу – перевантаження однієї з фур, внаслідок чого відбувся зсув плити та руйнування конструкції», – розповідає 5-й Канал.
    2017 рік – усім відоме обрушення Шулявського мосту.
    «Причиною руйнування є корозія бетону консолі та надмірна динаміка від великовагового транспорту чи удару. З метою уникнення аварійних ситуацій і подальшої тимчасової експлуатації споруди необхідно термінове виконання запобіжних заходів. Ми повинні упередити такі ситуації, як сталася у п’ятницю ввечері на Дегтярівському шляхопроводі, де відбулося обсипання фрагментів захисного шару бетону», – сказав міський голова Віталій Кличко.
    Насправді на стан конструкції мосту впливають багато чинників, основні з яких:
    - погодні умови;
    - надмірні перенавантаження;
    - вплив постійної вібрації;
    - несвоєчасне виявлення недоліків.
    З деякими чинниками неможливо боротись, але можливо виявляти початок руйнувань на ранній стадії. Взагалі, саме вчасна експертиза та інформованість про стан конструкції, дасть можливість запобігти фатальним руйнуванням, які призводять до фінансових втрат у кращому випадку, до втрат людських життів – у найгіршому.
    Але не варто забувати про людський фактор при проведенні експертизи стану мосту. Адже не завжди навіть найкращі фахівці здатні помітити початок руйнування на ранній стадії.
    Фахівці компанії АТ «БАНКОМЗВ’ЯЗОК» розробили рішення, яке допоможе автоматизувати процес моніторингу стану мостів та контролювати цілісність і поведінку усіх його елементів у режимі реального часу.
    Автоматична система інструментального моніторингу стану мостів «ТИТАН»:
    Завдяки системі можна отримати ряд переваг для забезпечення безпечної експлуатації мосту:
    - Постійний моніторинг в режимі реального часу;
    - Отримання даних в автоматичному режимі;
    - Зменшення людського фактору;
    - Отримання даних для розробки проєктів відновлення та реконструкції мосту чи його частин;
    - Отримання даних для оцінки ризиків(оцінки потенційних та фактичних втрат у разі виникнення та розвитку аварії).
    Висновок з усього цього можна зробити один – безперечно мости є важливими об’єктами в інфраструктурі міста, які потребують ретельного контролю і догляду. Зовсім не обов’язково чекати доки станеться аварія, щоб зрозуміти, що прийшов час діяти. Адже руйнація мосту може скінчитися не тільки великими фінансовими збитками, а що найголовніше – людськими жертвами.
    АТ «БАНКОМЗВ’ЯЗОК» – робимо життя безпечнішим!